keskiviikko 3. syyskuuta 2008

santtujen kukkia ja muita ihanuuksia

Sainpa napattua taas muutaman kuvan ennekun kameran pienois-akut hyyty (vetelevät mokomat viimesiään vissiin, kun ei ehdi kun muutaman kuvan, vaikka justiin on ottanut latauksesta, rasittavaa...)

Eli tämä mun santtu, jonka ostin joskus kesällä, en muista laitoinko jon yhen kuva, jos laitoin niin se oli ainakin vielä surkeempi kun tämä, vaikkei tässäkään näköjään oikea valinta ollut kamerassa päällä. :( Mutta nätti kukka, ite tykkään, ja oon jaellut tuosta ihmisille lehtiä juurrutettavaksi (Itelläkin on tietysti pari muovi-hupun alla). Toivottavasti jaksavat kasvaa yhtä näteiksi kun emonsa, kun kuulemma tuo ulkonäkö ei pelkistä lehtipistokkaista välttämättä pysy samana.



Sitten tattada-dattada-daa:

Mun kiinanruusun ihana, ihana kerrottu kukka!! Tää on se jonka ostin keväällä/kesällä jostain ruokakaupasta ihan henkihieverissä, ja joka mullakin on välistä aina niin janosena että lurpottaa lehtiään, ja josta Viivi on ainakin kaksi just aukeamassa olevaa kukkanuppua nyppässy pois. Ja silti tämä mokoma jaksoi vääntää mulle syksyn iloksi kukan, ja kuinka komean vielä! Kiitokseksi lannoitan kestelulannoitteella huolellisesti, ja merileväuutettakin saa aika säännöllisesti . :)

Sitten enkeli-pelakan kuulumisia, täänkin oon ottanut muitten mukana parvekkeelta sisään, kun on noita kylmiä pitänyt, mutta vielä ainakin hyvin porskuttaa:


Heliotrooppi löyhyttää sulo-tuoksujaan siinä pelakan vieressä, ja ihana tuoksu onkin. Mun kukkakeitaathan sijoittuu keittiöön ja makkariin tällä hetkellä, ja tään heliotroopin tuoksuja pitää aina oikeen erikseen välillä kiepata makkarista sieraimiinsa vetämään:


Sitten tämän tuoreemman santun kukkien väriä näätte tässä:

Tästäkin laitan pari lehteä juurtumaan, koska piti naksia ne pois että nuput pääsevät näkyville.

Tässä nämä tällä kertaa, lisää kuvia taas kun kerkiän ja akut suostuu yhteistyöhön :)

Ei kommentteja: